11. apríla 2016

Slaný koláč s medvedím cesnakom

AHOJTE :)
Môj prvý experiment s medvedím cesnakom (recept nájdeš TU) mal doma úspech a to ma nadchlo natoľko, že som sa rozhodla vyskúšať ďalší recept.

Googlila som, pátrala po niečom čo by ma zaujalo. Ale keďže som nerozhodná a nevedela som si vybrať a rozhodnúť sa, vymyslela som si vlastný recept z ingrediencií, ktoré som doma našla.

V dnešnom príspevku sa môžete tešiť na veľmi jednoduchý a rýchly recept na slaný koláč s medvedím cesnakom.

Na jeho prípravu potrebujeme:
  • 1 balenie lístkového cesta
  • 250 g mäkkého tvarohu
  • 1 kyslú smotanu
  • bryndzu (ja som dala 125 g, ale môžete dať aj viac)
  • medvedí cesnak
  • pažítku
  • mletú červenú papriku
  • soľ
  • kokosový olej (príp. maslo) na vymazanie plechu
  • vajíčko na potretie

Postup:

1.   Plech si dôkladne vymastíme kokosovým olejom, príp. maslom.
2.   Z lístkového cesta oddelíme 3/4, ktoré vyvaľkáme na pomúčenej doske do tvaru plechu, v ktorom budeme koláč piecť.
3.   Vyvaľkané cesto opatrne prenesieme na plech.

4.   Pripravíme si plnku: zmiešame tvaroh, kyslú smotanu, bryndzu, mletú červenú papriku a štipku soli a premiešame. Do zmesi zamiešame nakrájaný medvedí cesnak a pažítku.

5.   Plnku vylejeme do cesta pripraveného v plechu. Okraje prehneme.

6.   Zvyšné cesto si vyvaľkáme a narežeme na pásiky, ktoré poukladáme na vrch plnky.

7.   Vrch koláča potrieme vyšľahaným vajíčkom.

8.   Môžeme posypať semiačkami, ja som zvolila slnečnicové a ľanové.
9.   Koláč dáme piecť do rúry vyhriatej na 180° na 30 minút (dĺžka pečenia záleží od výkonnosti Vašej rúry).

Príprava slaného koláča Vám zaberie maximálne 15 minút (ostatné za Vás urobí rúra), takže žiadne vyhováranie, že nemáte čas :)



Dobrú chuť :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára