9. augusta 2016

It is about the SUMMER ☼

AHOJTE :)

Milujem leto, Slnko, teplo, vodu a všetko čo súvisí s letom. A keďže je leto v plnom prúde, rozhodla som sa Vám pripraviť summer post o tom, ako vnímam leto a bez čoho si leto ani neviem predstaviť. 

Pre školopovinných len jedna pripomienka: Prázdniny sa Vám krátia :D (pre nás pracujúcich je pojem "letné prázdniny" už len pekná spomienka na staré dobré časy). Užívajte si ich plnými dúškami, lebo keď začnete pracovať už to nikdy nebude také leto ako kedysi.

Keď som bola mladá a pekná, leto a prázdniny som si vždy užívala plnými dúškami. Počas letných prázdnin som nemala žiadne povinnosti (okrem drobných domácich prácičiek), žiadne starosti, žiadne učenie- život gombička :D
Ale keď človek začne pracovať, leto vníma trochu inak. Žiadne prázdniny, len dovolenka. Žiadne ranné vylihovanie v posteli, len cez víkend. Žiadna letná pohodička, len ranný zhon. Žiadne bezstrarostné užívanie dňa, len pracovné povinnosti. Ale dá sa na to zvyknúť :D A keď človek chce, všetko sa dá zvládnuť a skombinovať pracovné povinnosti s letnou pohodou.


Pracujúci sa musia zmieriť najmä s tým, že počasie je cez pracovný týždeň krásne, slnečné a teplé a akonáhle príde víkend, s ním príde aj ochladenie, dážď, vietor a podobné výkyvy počasia. Je to zákon schválnosti, nie vždy to tak je, ale asi na 80% víkendov to tak vychádza :D

Na leto sa teším celý rok a keď príde, ani sa nestihnem spamätať a už sú tu Vianoce. Na leto sa snažím vždy naplánovať plno aktivít (mnohé ani nestihnem) od rôznych kultúrnych podujatí, hudobných festivalov a koncertov, výletov, spoznávaní nových miest, kúpania, športovania a pod. Tento rok som dokonca všetky svoje nápady na výlety spísala a vycapila na chladničku. Hmmm, keď sa tak na ten zoznam pozerám, zatiaľ mám odškrtnuté len tri !!! výlety. Ale leto ešte nekončí a pevne verím, že na konci septembra ich budem mať odškrtnutých viac. Keby mal človek viac času (a samozrejme aj peňazí), hneď by sa lepšie cestovalo.

Leto si každý predstavuje inak, niekoho láka more, niekoho hory, niekoho šport, niekto je workoholik, niekto "vymetač" letných festivalov. Mňa cez leto láka asi všetko- voda, šport, hory, hudba, oddych, cestovanie, kultúra, historické pamiatky. Zo Slnka mám lepšiu náladu, som "nabudená" na rôzne aktivity a niekedy by som najradšej robila všetko naraz. Myslím si, že každý z nás má nejaké "letné priority" a veci, bez ktorých by si leto ani len nevedel predstaviť.

Ja si leto neviem predstaviť bez:
  • Slnka
Som narodená v auguste, čiže som "predurčená" na to, aby som Slnko milovala :D Je mi jedno kedy svieti, či ráno, cez deň, podvečer, na jar, v lete alebo v zime, hlavne nech svieti. Najradšej mám letné Slnko- je výraznejšie a teplejšie. A samozrejme leto bez Slnka je oničom. Milujem ten pocit ráno sa zobúdzať a vidieť cez závesy presvitajúce slnečné lúče, hneď mám lepšiu náladu a lepšie sa mi vstáva.


  • vody a kúpania
Keď som bola malá, strávila som vo vode aj hodiny (až kým som nemala totálne  rozmočené celé ruky a nohy :D ). Bolo mi jedno či je to bazén s chlórovou vodou, prírodné jazero, priehrada alebo horský potok. Objavovala som "podvodný svet", zbierala kamienky, robila malé priehrady, potápala sa, jazdila na nafukovačke, plávala, bláznila sa. S pribúdajúcim vekom som uprednostňovala skôr opaľovanie a občasné schladenie v bazéne. Teraz, keď som už stará kofa, som rada keď sa idem okúpať a zaplávať si aspoň raz za rok. A toto leto? Kúpať som sa zatiaľ bola len jeden jediný krát :/
Moje, zatiaľ, jediné tohtoročné kúpanie bolo na Kúpalisku Čajka v Bojniciach :)
  • vylihovania na deke a opaľovania
Kedysi, keď som bola malá, som na deke nevedela obsedieť a stále som musela niečo robiť. Dnes som rada, keď si nájdem čas na oddych. Tieto chvíle si neviem vynachváliť a patrične si ich aj vychutnávam. Nie je nič lepšie ako sa vyvaliť na deku, ležať, opaľovať sa a načerpávať energiu zo slnečných lúčov. Popri tom si oddýchnem, zregenerujem, čítam si knihy/časopisy a ako grátis sa ešte aj opálim (v tom horšom prípade spálim). Pred Slnkom sa samozrejme chránim rôznymi prípravkami na opaľovanie. Najmä po incidente v Bulharsku keď som dostala alergickú reakciu na Slnko, na čele mi navrela obrovská hrča, ktorá mi postupne zliezala k očiam a na líca a ja som vyzerala ako kyklop :D
Cez leto si určite doprajte oddych, zoberte deku, zájdite k vode (alebo len na lúku), vylihujte koľko chcete a užívajte si letné slnečné lúče :)

  • výletov a pobytov
Na výlety som zvyknutá už od malička. Keď sme boli so sestrou malé, rodičia vkuse vymýšľali rôzne výlety, túry po horách, cyklotúry, opekačky, prechádzky, zájazdy, dovolenky a pod. A keďže som si na to zvykla už za mladi, neviem si od toho (podľa mňa našťastie) odvyknúť. Neviem si predstaviť celé leto sedieť doma pri TV alebo pri PC, nič nerobiť a nikam neísť (aj keď priateľ by určite ocenil keby som niekedy nebola taká aktívna a všade nechcela ísť). Je mi jedno či sa ideme len prejsť po meste, či ideme na turistiku, na malý cyklo výlet, či ideme spoznávať nové mestá. Som proste aktívna, stále musím niečo robiť a niekam ísť. Ale kto nič nerobí, nič nemá a nič pekné neuvidí. Radšej obetujem čas, peniaze a domáce povinnosti na to, aby som videla všetky tie krásy, ktoré nám príroda ponúka.
Zábavný park Energylandia, Jún 2016
Júl 2016, Výlet v Bojniciach
Júl 2016, Predĺžený víkend v Brne
  • festivalov, hudobných a kultúrnych podujatí
Na chuť rôznym hudobným letným akciám som prišla na vysokej škole, keď som začala študovať v Bratislave. Doma v Ružomberku bolo takýchto akcií menej a v Bratislave sa tento deficit snažím vynahradiť (ale Ružomberok mi zase vynahradí v Bratislave chýbajúce hory a lesy). Rada sa zúčastňujem majálesov, kultúrnych dní mestských častí Bratislavy a festivalov. Tento rok som sa zúčastnila aj na Festivale Pohoda a už tretí rok pôjdem na Festival Grape (veľmi sa teším). Vždy sa tam vybláznim, vyskáčem a vytancujem. Bez hudby si leto (ale nielen leto) neviem ani predstaviť.
Bratislavský majáles 2016
Júl 2016, Festival Pohoda
August 2015, Festival Grape
Bee Free 2016
  • červeného melóna a vychladeného Radlera
Mňaaam. Milujem tú chuť dobre vychladeného červeného melóna, je tak osviežujúci. Najradšej by som ho jedla aj celý rok, ale v lete chutí najlepšie.
Čo sa týka Radlera, najradšej ho mám čapovaného, ale ten sa dá málokde zohnať. Uskromním sa teda aj s plechovkovým, dobre vychladeným. Je mi jedno či je citrónový, grapefruitový, bylinkový, pomelový, vypijem hocijaký. Aby ste si nemysleli, nie som alkoholička :D Pre niektorých Radler ani nie je pivo. Pre mňa je to klasický letný osviežujúci nápoj.



  • zmrzliny
Som závisláčka od všetkých druhov zmrzlín. Nanuky, točené zmrzliny, klasické zmrzliny, ľadové drte, to je moje :) Niekedy sa musím krotiť a tlmiť svoje zmrzlinové chúťky. Keď ideme na zmrzlinu, vždy si kombinujem jeden kopček ovocnej a druhý kopček nejakej smotanovej alebo sladkej zmrzliny. Z nanukov mám najradšej asi všetky, výber záleží od toho, na aký mám momentálne chuť :D Je mi jedno či je to nanuk ovocný, tvarohový, čokoládový, neodolám žiadnemu. A to isté platí o zmrzline. Som proste zmrzlino-maniačka :D

Bez čoho si leto neviete predstaviť Vy?

Prajem Vám krásny zvyšok leta, užite si ho :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára