4. septembra 2016

Sloboda zvierat - pomôžte dobrým skutkom 🐶

AHOJTE :)

Už od detstva milujem zvieratá a moja láska k nim pretrváva samozrejme dodnes. Ako malá som chodila k preliezkam kŕmiť kozu, so sestrou sme zachraňovali zranené vtáčiky alebo zatúlané mačky a chovali sme aj kanárika Rika.
Najradšej by som mala vlastnú minifarmu, kde by som chovala králiky, morčatá, kozy, určite by som tam mala aspoň jedného koňa, bernského salašníckeho psa a bernardína a mnoho iných zvierat :D Ktovie, možno sa mi to aj niekedy splní, človek nikdy nevie :)
Keďže mám momentálne obmedzené možnosti a aj čas, tak sa uskromním s chovom mojich malých hlodavcov- morčaťa Ňuňky a škrečka Miša :) 
Mišo :)
Ňuňka :)
Som človek, ktorý keď sa dá a môže, pomôže. Priateľ mi už dávnejšie hovoril o možnosti venčenia psíkov z útulku Slobody zvierat a tento víkend sme si konečne na to našli čas. Ja som o tejto možnosti doteraz nevedela a samozrejme som sa veľmi potešila. Veď prečo nepomôcť keď sa dá ;)

Sloboda zvierat pomáha denne zachraňovať opustené, vyhodené a týrané zvieratá na uliciach, v kanáloch alebo v odpadkových košoch. Poskytuje im domov, ochranu, útočisko, lásku a každodennú starostlivosť s cieľom nájsť im nový, príp. predošlý, domov. Zvieratkám v útulku môžete pomôcť aj Vy a to napr. adopciou, darovaním 2% z dane, finančným príspevkom, materiálnou pomocou vo forme granúl, misiek, obojkov, vodítok, pelechov, rôznymi dekami či prikrývkami alebo venčením psíka. Myslím si, že to nie je náročná pomoc, ktorá by nás finančne zruinovala alebo zabrala veľa času. Tak nebuďte ľahostajní a pomôžte aj Vy, malým dobrým skutkom :) Ten pocit pomoci je na nezaplatenie ;)
Ak Vám osud zvierat nie je ľahostajní a chcete sa dozvedieť ako Sloboda zvierat funguje, o jej kampaniach a pomoci zvieratám, navštívte oficiálnu stránku, ktorá Vás určite zaujme ;)

Do útulku Slobody zvierat v Bratislave na Poliankách sme prešli od internátov v Mlynskej Doline cez les, ale dá sa tam dostať aj zo zastávky Mokrohájska. Štekot psíkov sme počuli už na diaľku. Po ceste sme stretali niekoľko ľudí venčiacich psov práve z útulku. Bola som celá natešená a priateľa som súrila nech sa poponáhľame, chcela som tam byť čo najskôr :D
Na venčenie psíka musíte mať založený venčiarsky preukaz, ktorý Vám za symbolický poplatok 2 € vystavia na počkanie. Pri venčení treba dodržiavať niekoľko základných pravidiel:
Zdroj
Psa môžu venčiť nielen dospelí, ale aj deti (po písomnom súhlase rodičov). Zamestnanci (ošetrovatelia) Vám vyberú psíka, ktorý prechádzku potrebuje a ktorého zvládnete. My sme chceli radšej stredne veľkého psa, ktorého by sme bez problémov zvládli. Keď nám išla zamestnankyňa vybrať psíka a vošla do ohrady s kotercami, všetky psíky razom ožili, nahrnuli sa dopredu, nadšene skákali, štekali a bolo im na očiach vidieť tú nádej, že si vyberie práve ich. Bolo to naozaj dojemné a zároveň ľútostivé, najradšej by som ich vyvenčila všetkých, aby som im aspoň na chvíľu umožnila slobodu, voľnosť, zmenu prostredia a kontakt s človekom.
Dostali sme krásnu 4-ročnú sučku Korzu, ktorá bola úplne natešená, že ide na prechádzku a z koterca od radosti priam vybehla.

Vybrali sme sa s ňou na prechádzku po blízkom lese. Všetko oňuchávala, stále vrtela chvostom, všade sa zastavovala a vždy bola prvá a celá natešená prechádzkou nás ťahala vpred :D Boli sme s ňou asi hodinu a ja som si ju veľmi obľúbila. Aj keď ma povláčila po kameňoch, tráve, tŕňoch a ja som bola celá doškrabaná, bol to úplne super pocit a také zadosťučinenie, že aspoň na chvíľu pocítila voľnosť. Celý čas bola kľudná, nebrechala a ani nevrčala po iných ľuďoch a psoch. Pohladenie si neskutočne užívala a dávala nám to aj patrične najavo.





Bolo to naše prvé venčenie, ale určite nie posledné. Už teraz sa teším, keď tam najbližšie pôjdeme a strávime nejaký čas s ďalším psíkom, príp. znova s krásnou Korzou.
Som rada, že som aspoň takouto malou službou mohla pomôcť :)
Poteší ma, ak som Vás mojím článkom inšpirovala a ak sa aj Vy zapojíte do pomoci malým chlpáčikom :) ;)

Viete o možnosti venčenia psíkov? 
Boli ste už niekedy venčiť psíka z útulku?

"Len láska k zvieratám z nás urobí ľudskú bytosť."

"Nič nečiní človeka ľudskejším ako láska k zvieratám."

"Pes je jediný tvor na svete, ktorý Ťa má radšej ako sám seba."

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára