17. augusta 2017

🍇 GRAPE 2017 🍇 in pictures

AHOJTE :)
Letisko Piešťany bolo uplynulý víkend centrom diania v poradí už 8. ročníku festivalu GRAPE. Prvé ročníky boli možno trochu rozpačité, ale postupne sa Grape vyvíjal, rástol, rok čo rok zlepšoval a zdokonaľoval. Dnes je to coolový, originálny, špeciálny, vzrušujúci, štýlový festival. Je srdcovkou mnohých mladých či starších ľudí, ktorí mu vdychujú tú správnu festivalovú atmosféru.

Tohtoročný Grape sa niesol v téme "kmeň", "amulet", "totem", "symbol" a "tattoo", ktorú perfektne vyzdvihli a zdôraznili outfity návštevníkov, predovšetkým navštevníčiek. Ja dresscode nijak špeciálne nedodržiavam, pretože sa chcem cítiť pohodlne, komfortne a zároveň nezmrznúť od zimy.

Znakom Grape17 bol symbol "jin a jang", ktorý svojimi protikladmi dokonale vystihol celý festival. Tropické teploty-nočná zima, Slnko-dážď, únava-energia, búrka-jasná obloha, ktoré spolu synchronizovali a vzájomne sa dopĺňali. Aj keď, vedeli by sme si to všetci predstaviť aj bez búrky, dažďa a ustavičného vetra.

8. ročník bol mojím štvrtým v poradí, šnúru Grape som odštartovala v roku 2014 a odvtedy sa každý môj August nesie v duchu festivalovej nálady.

Tento rok som sa úplne najviac tešila na koncert "Fallgrapp", od ktorých ako jediných som poznala produkciu a tvorbu, ale bohužiaľ na poslednú chvíľu svoje vystúpenie zrušili. Ostatných interpretov som síce po mene poznala, ale ich piesne som nikdy nejak extra nepočúvala. Napriek tomu, na Grape bolo niekoľko hudobných vystúpení, ktoré ma doslova šokovali (v dobrom slova zmysle) a pozitívne naladili.

S priateľom sme si romanticky zatancovali na "Cigarettes After Sex", "Seafret" a "Aurora", ktorá si vystúpenie neskutočne užívala. Ich koncerty sa síce niesli v duchu pomalších piesní, čo sa mne osobne na festivale moc nepáči, ale padlo nám to dobre a užili sme si to.
Cigarettes After Sex
Aurora

Zaujal ma aj koncert "Metronomy", ktorí roztancovali celé publikum a "Two Door Cinema Club", ktorí boli najväčším headlinerom tohto ročníka.
Metronomy
Two Door Cinema Club

Ako najoriginálnejšie vystúpenie hodnotím projekt "Genezis od SĽUK", počas ktorého divákom predviedli príbeh o stvorení sveta a o prvých ľuďoch na svete. Bolo to neskutočne výborné.

Najviac sme sa vyskákali a vytancovali na "Sub Focus DJ set and ID", "Malalata", "Haus" a "Ľudová hudba Hrozno", ktorý boli úplne bombastický. Spievanie ľudoviek sme si užili natoľko, že som potom mierne prišla o hlas. Úplne fantastické, pre mňa osobne 🔝 zážitok na Grape17.
Niektorí odvážlivci si tancovačku na Sub Focus užívali aj v tejto extra veľkej mláke, ktorá sa vytvorila po búrke v Suzuki stane.
Sub Focus
Haus
Ľudová hudba Hrozno

Najviac ma sklamalo vystúpenie skupiny "The Naked and Famous", ktoré bolo podľa mňa zle nazvučené a tak sme niekedy ani nepočuli hlas a texty piesní hlavnej speváčky. Po pár piesňach sme to vzdali a išli sme sa radšej najesť.

Vychutnali sme si aj vystúpenie českej dvojice "Himalayan Dalai Lama", ktorí sú v elektronike síce pomerne nováčikmi, ale ich vystúpenie ma zaujalo už keď hrali ako predkapela na bratislavkom koncerte Fallgrapp. Len tak ďalej chalani😉 Zaujímavý bol aj koncert "The Temper Trap", ktorý nám prišli indie rock zahrať dokonca až z Austrálie.
Himalayan Dalai Lama
The Temper Trap
A viete, čo mi na Grape najviac chýbalo? Neskutočne, ale fakt že veľmi, mi chýbalo vystúpenie chalanov z "Walter Schnitzelsson", pretože pre mňa sú s Grape už úplne zviazaný, spojený a neodlučiteľný.

Grape je topkou medzi festivalmi pre mnohých z nás. Niektorí návštevníci sú už jeho stálicami, festival sa im dostal "pod kožu" a nemôžu si nechať ujsť ani jeden ročník. A nováčikovia? Tí si ho určite hneď zamilujú a budú sa naň vracať rok čo rok. Kto na Grape ešte nebol, určite to treba zmeniť, kúpiť lístky na ďalší rok a na vlastnej koži zažiť pulzujúcu energiu tohto festivalu.

Kto ešte uvažuje nad účasťou na Grape, pokúsim sa Vás teraz presvedčiť😉
1. V prvom rade Vám Grape ponúka širokú škálu hudobných vystúpení rôznych hudobných žánrov (ľudová tematika, drum and bass, gitarovky, elektro-pop, DJ, pop, slovenské kapely, indie rock, ...), z ktorých si vyberie skutočne každý.
2. Samozrejmosťou sú aj nezabudnuteľné zážitky, na ktoré budete spomínať ešte dlho dlho.
3. Na Grape sa nebudete mať čas nudiť, pretože okrem rôznych zábavných atrakcií (kolotoče, skákacie atrakcie) a aktivít, si môžete zahrať rôzne športové aktivity (basketball, zajazdiť si na skateboarde) alebo si vyrobiť krásnu vec na workshopoch.

4. Ak budete moc unavený, príp. spoločensky unavený, môžete si oddýchnuť a načerpať energiu v oddychových zónach a na hojdacích sieťach, ktoré sú priam stvorené na leňošenie.
5. Shopping maniaci (teda skôr asi maniačky) sa potešia originálnym obchodíkom s hand made produktmi od slovenských dizajnérov, predajcov a výrobcov. Okrem oblečenia si môžete zakúpiť kvetinové čelenky, náramky, doplnky, kabelky, tašky, knihy, CD a mnoho mnoho iného.
6. Ak Vás nepresvedčilo predchádzajúcich 5 bodov, tento Vás presvedčiť musí. Veď na dobrom jedle si pochutí predsa každý z nás. A Grape je aj o dobrom jedle, bez ktorého by sme nemali energiu sa vyšantiť a vyskákať na všetkých koncertoch. Určite sa Vám budú zbiehať slinky keď si prezriete gastro ponuku Grape17. Áno, bolo o nás dobre postarané🍎🍔🍜🍟🍩

Pevne verím, že ste sa prostredníctvom fotiek aspoň trochu preniesli na Grape a predstavili si jeho energickú, pohodovú a hudobnú festivalovú atmosféru.

V neposlednom rade ešte raz ďakujem organizátorom tohto úžasného festivalu. Zvládate to rok čo rok lepšie, dokonalejšie a vždy je niečo, čo vylepšíte či doplníte. ĎAKUJEME😍


Chodíte rady na letné festivaly?
Boli ste už niekedy na Grape?

Majte sa krásne❤ a užívajte si posledné dni prázdnin a letných dní☀

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára