7. septembra 2017

Photo diary # AUGUST 2017 #

AHOJTE :)
August bol báječný... Narodeninový. Zážitkový. Cestovateľský. Keď si spätne rekapitulujem, čo všetko som zažila a stihla, počas Augusta sa mi ani nezdalo, že bolo toho až toľko.
Pevne verím, že ste si posledný prázdninový mesiac naplno užili, stihli všetko, čo ste mali naplánované a vstupujete do pomaly začínajúcej jesene plný letných zážitkov a dojmov. Mne z Augusta, ale aj celého leta, zostávajú len tie najkrajšie spomienky, dobrodružstvá a zážitky, s ktorými by som sa s Vami v dnešnom článku chcela podeliť. A budem rada, ak sa aj Vy so mnou v komentároch podelíte o Váš najlepší, najkrajší letný zážitok😉

Začiatok Augusta sa niesol v duchu mojich narodenín, ktoré som trošku predčasne už v Júli oslávila s rodinou. Priateľ ma prekvapil nádhernou kyticou, darčekmi (vyhliadka na Ufo, poukaz na obrovskú pizzu) a pozvaním na večeru do nášho obľúbeného bistra Bok Simply Asian.

Darčeky, ktoré som dostala od priateľa sme využili o týždeň neskôr, kedy sme si urobili prechádzkový a zážitkový piatok. Všetko sme začali zmrzlinou v Andersen Ice Cream na Hviezdoslavovom Námestí a odtiaľ sme cez Most SNP prešli na vyhliadkovú vežu UFO. Vyhliadku z Ufa sme si veľmi užili, pretože bol odtiaľ nádherný výhľad na všetky strany Bratislavy a dokonca nám vyšlo aj slnečné, aj keď trochu ufúkané, počasie. 

Z vyhliadkovej veže ma priateľ pozval na kávičku do reštaurácie, ktorá sa nachádza priamo pod ňou. Ja som ale nechcela ísť, pretože viem, že je to tam drahé a ja si nepotrpím na predražené jedlá a kávičky, ale nakoniec ma presvedčil a tak sme si okrem kávy (za dve kávy sme dali 7€ 😲) vychutnali aj výhľad.

Naše kroky ďalej smerovali na Pláž pod Ufom, kde sme si dali alko mangovo-vodkové drinky, ktoré sme mali v cene vyhliadky. Boli výborné, osviežujúce.

Ďalšou zastávkou bolo pivko v Sun Deck, kde bývajú super párty. Náš deň sme zakončili v reštaurácii, kde sme si dopriali pizzu.
Aj keď to nebol nijak extra špeciálne výnimočný deň, bol skvelý a presne taký, pri ktorom si uvedomíte, že ste šťastný, spokojný a nič Vám nechýba.

Druhý augustový víkend patril festivalu Grape, na ktorom sme sa zúčastnili už po štvrtýkrát. Počasie bolo premenlivé, slnečné, teplé, studené, daždivé, búrkové, veterné. Atmosféra bola parádna, energická, nezabudnuteľná, geniálna. Množstvo fotiek si môžete pozrieť v tomto článku venovanému len a len festivalu Grape.

Koncom mesiaca nám konečne vyšiel výlet na Smolenický zámok, ktorý sme plánovali už dlhšie. Malou nevýhodou je, že zámok je otvorený len cez leto a v júni a septembri len v nedeľu. Zámok okrem prehliadok ponúka aj možnosť ubytovania a organizovania rôznych akcií (napríklad svadby). 

Prehliadka zámku bola celkom rýchla, ale až tak ma nezaujala. Najzaujímavejším bodom prehliadky je vyhliadková veža, z ktorej je nekonečný výhľad na Smolenice a okolie.

Okolie zámku obkolesuje park, ktorý je ideálny na prechádzky, piknik a oddych.

Aj keď ja múzeá a galérie moc nemusím, cestou na autobus ma priateľ presvedčil, aby sme navštívili aj Múzeum Molpír Smolenice, kde sme mali súkromnú prehliadku, počas ktorej nás stále sprevádzala pani z múzea a zahŕňala nás množstvom informácií. Bolo to zaujímavé a odlišné od iných prehliadok, kde Vám všetky informácie odrapocú, príp. si ich musíte všade čítať samy.

Priateľa som konečne presvedčila aj na piknik, ktorý mi sľuboval už strašne dlho. Vzali sme deku, jedlo, vínko a knihy a uvelebili sme sa v Sade Janka Kráľa. Parádne sme si oddýchli a potom sa nám ani odtiaľ nechcelo ísť.

Posledný augustový týždeň sme si zobrali dva dni dovolenku a celý týždeň voľna sme si užili vo Svite a u nás doma v Ružomberku, kde sme oslavovali a riešili nejaké veci na svadbu.
Hneď na druhý deň vo Svite ma čakalo prekvapenie v podobe výletu do Červeného kláštora a na rieku Dunajec. Ja som do poslednej chvíle ani nevedela kam ideme, ale keď som to zistila, to bolo radosti. Na plte som túžila ísť už dosť dlho a konečne sa mi to splnilo.
Na splav sme prišli okolo 12.00 hod., ale najbližšie dostupné lístky boli až o 15.15 hod. Voľný čas sme využili na obed, na prehliadku Múzea Červený Kláštor a na krátku prechádzku. Múzeum Červený kláštor je národnou kultúrnou pamiatkou a slúži ako kláštor kartuziánov. Ani som nevedela, že kláštor je určený len pre mužov, mníchov. Dokonca sa tu natáčal aj film "Legenda o lietajúcom Cypriánovi". Prostredie kláštora je historické, pokojné, kľudné a tiché.

O 15.15 hod. sme prišli na miesto začiatku splavu a čakali na naše plte. Avšak, prišiel zájazd Nórov, obsadili plte, ktoré boli pripravené pre nás a odplávali. No chápete?! Tak sme čakali ďalších 15 minút a nakoniec sme sa predsa len dočkali. Splav Dunajca trval približne 1,5 hodiny, ale skoro sme zamrzli, pretože takmer celý čas sme išli v tieni. Rieka Dunajec oddeľuje Slovenskú republiku od Poľska a tak môžete počas splavu pozorovať nielen slovenskú, ale aj poľskú stranu. Dĺžka splavu je 10 km, počas ktorých spoznáte krásne miesta, dozviete sa miestne legendy a pokocháte sa prenádhernou prírodou, ktorá Vás obkolesuje z každej strany. Splav sa mi veľmi páčil, bol to pre mňa nezabudnuteľný zážitok, ale sú dve veci, ktoré by som trošku vytkla: 1) cena - 14 € na osobu mi príde celkom veľa, 2) na slovenskej plti sme mali poľský výklad a samozrejme, že sme nerozumeli úplne všetko (na plti bolo totiž viac Poliakov ako Slovákov; hlavne, že Poliaci majú svoje plte hneď na druhej strane).

Konečne (po troch rokoch) nám počas letnej návštevy Svitu vyšlo nádherné počasie na turistiku vo Vysokých Tatrách. Mali sme to naplánované tak, že jeden deň si dáme menej náročnú túru (na Vodopád Skok) a na druhý deň náročnejšiu (Hincove Plesá). Plány sú síce plány, ale skutočnosť je niekde inde. Hneď v prvý deň sme neplánovane zvládli náročnú túru, ktorá nás odrovnala a na druhý deň sme len oddychovali😂. Spočiatku sme chceli ísť len na Vodopád Skok, čo je viac-menej prechádzka, ale rozmysleli sme si to a pokračovali sme ďalej k Nižnému a Vyšnému Koziemu plesu, Capiemu Plesu, prešli sme cez Bystrú lávku, Vyšné a Nižné Wahlenbergové plesá až naspäť na Štrbské Pleso. Dokopy nám to trvalo 8,5 hod. a prešli sme takmer 20 km. Turistický nadšenci to zvládnu aj za menej, ale to by sme neboli my, keby sme sa stále nezastavovali kvôli foteniu nádhernej prírody, ktorú Vám Vysoké Tatry ponúkajú. A dokonca sme videli aj štyroch kamzíkov🐐

Krásne a teplé letné počasíčko sme celý August využívali na prechádzky po Bratislavských uličkách a zákutiach.

A keďže ste už zvyknutí na záverečné fotky západov Slnka, tentokrát pripájam až tri, pretože mesiac August bol bohatý na neskutočne krásne západy Slnka.

Viem, že článok bol neskutočne dlhý a rozsiahly a preto gratulujem všetkým, ktorý sa dostali až na jeho samotný koniec😂 Ale zase na druhej strane pevne verím, že ste si všetky fotky užili😚

Aký zážitok sa Vám spája s mesiacom August?
Tešíte sa už na Jeseň?

Majte sa krásne❤

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára