6. októbra 2017

Photo diary # SEPTEMBER 2017 #

AHOJTE :)
V Septembri sa bohužiaľ skončilo leto a prišla k nám, síce krásna, ale zato chladnejšia a viac upršaná jeseň. Mám pocit, že tento rok bol prechod z leta na jeseň akýsi drastický, jeden deň bolo ešte krásne teplo a na druhý deň sa naraz ochladilo a chladnejšie počasie aj naďalej pokračuje. Výnimkou síce bolo pár slnečných a teplejších dní babieho leta, ale ani to mi nestačilo. Som proste teplomil a teplé slnečné dni by som mala najradšej asi stále😃 Ale budem si na ne musieť ešte dosť dlho počkať. Ktoré ročné obdobie máte najradšej Vy?
Keď sa spätne pozriem na September, ani neviem ako ubehol. Bežný denný kolobeh pozná asi každý z nás a preto si človek ani neuvedomuje ako ten mesiac rýchlo preletí. Okrem pracovných povinností, domácich prácičiek, vybavovačiek ohľadom riešenia nového bytu a svadby, som v Septemberi stihla aj niekoľko výletov a podujatí, s ktorými by som sa s Vami v dnešnom článku rada podelila.

Ešte letné počasie na začiatku mesiaca sme využili na výlet do Nitry, kde som sa chcela ísť pozrieť už dávnejšie. Ako najlepší spôsob prepravy sme zvolili Student Agency, v ktorom sme si počas cesty mohli dopriať fajnovú kávu, internet, časopisy či pozeranie filmov. Centrom mesta sme postupne prešli až k Nitrianskemu hradu, ktorý bol hlavným dôvodom nášho výletu.
Kúpili sme si lístok, ktorý nás oprávňoval navštíviť všetky dostupné expozície a miesta, t.j. Diecézne múzeum, Katedrálna veža, Katedrála sv. Emeráma a kazematy. Zo všetkých dostupných expozícií Vám odporúčam hlavne katedrálu a jej vežu, kazematy a múzeum ma až tak veľmi nezaujali.
Katedrála sv. Emeráma
Kazematy
Výhľad z veže z katedrály
Úplne najkrajším a najzaujímavejším miestom na hrade bola ukážka malých sovičiek a dravých vtákov, pri ktorej sme strávili najviac času. K dravcom som sa moc neodvážila priblížiť, pretože si vážim svoje zdravie a život😂 Ale sovy boli veľmi krásne a zlaté, také malé ňuňu🐦, tie som sa nebála aj jemne pohladkať.
Nitriansky hrad je zaujímavý, spája sa s našou históriou a keďže sa nachádza na vyvýšenom mieste, je z neho krásny výhľad na celé mesto. Nie je to však hrad v pravom slova zmysle, skôr by som to nazvala kostolným historickým areálom. Ak do Nitry zavítate, určite Nitriansky hrad navštívte, nezaberie Vám to veľa času, dozviete sa niekoľko historických informácií, môžete si pozrieť Nitru ako na dlani a pri pohľade na interiér katedrály Vám padne sánka.
Po prehliadke Nitrianskeho hradu sme sa vrátili naspäť do centra, ktoré sme prešli úplne celé, objavili krásne zákutia, uličky a niekoľko krásnych kostolov.
Následne sme zašli do mestského parku, ktorý ma zaujal už len keď sme do neho vošli. Pôvodne sme sa tam chceli najesť, ale bola tam len jedna, extra predražená, reštaurácia, tak sme sa posilnili len kofolou a fajnovým mrkvovým koláčikom (lepší som ešte nejedla).
Prechádzku po parku sme si neskutočne užili a musím povedať, že lepší koncept parku som zatiaľ na Slovensku nevidela. Nachádza sa tam niekoľko jazierok a rybníkov, okolo ktorých sa môžete prejsť alebo si len tak sadnúť a oddýchnuť. Pre deti je tam niekoľko preliezačiek, šmykľaviek a dokonca aj mini labyrint. V prípade náhleho smädu alebo hladu sa môžete občerstviť a posilniť v niekoľkých bufetoch či kaviarničkách. Samozrejmosťou parku je množstvo stromov a zelene. Na parku ma úplne najviac dostali ohrady so zvieratkami, ktoré som samozrejme musela hneď nakŕmiť.

September je v Bratislavskom kraji obdobím vinobrania, na ktorom sa každoročne zúčastňujem, už je to taká tradícia. Tento rok sme stihli len Vinobranie v Rači, ale vždy chodíme aj do Pezinka, ktoré je svojím vinobraním preslávené. Vinobranie nie je len o dobrom vínku a burčiaku, ale aj o hudbe, kolotočoch a predovšetkým o neskutočných dobrotách, ktoré na Vás číhajú na každom kroku. Lokše, langoše, štrúdle, zemiakové placky, párance, perníky, cigánska pečienka, gyros, kačacie stehná ... takto by som mohla pokračovať ešte dlho, ale nechcem Vám takto večer robiť chúťky😋 Keď pôjdete nabudúce na Vinobranie, určite ochutnajte párance (robia slané aj sladké) a limbašský burčiak, ktorý je najlepší.

Ďalší víkend sme strávili doma v Ružomberku, a to doslova, pretože počasie nebolo priaznivé a tak sme len oddychovali v pohodlí domova. Hlavný dôvod, okrem iného, prečo sme cestovali domov do Ružomberka, bola oslava 25. narodenín mojej sestry. Ešte teraz si pamätám aká bola malá ... Oslava sa konala v sobotu a preto sme celé dopoludnie pripravovali občerstvenie - slané a sladké koláče, pomazánky, syrovo-šunkové misy, zeleninové misy, domáce bagety. Oslava sa vydarila a oslávenkyňa dostala samé čokinky, kytice, pohľadnice, krásnu tortu v tvare jahody, ktoré zbožňuje a od nás dostala poukaz na adrenalínový zážitok.

Zúčastnili sme sa aj Noci výskumníkov, ktorá sa každý rok koná v Starej tržnici a ktorej cieľom je návštevníkom objasniť a vysvetliť zaujímavosti vedy v každodennom živote. Oceňujem, že podujatie je určené aj pre deti, ktoré sa zábavnou a hravou formou dozvedia množstvo zaujímavostí. A tým pádom to bolo vhodné aj pre mňa, keďže fyzika a fungovanie rôznych vedeckých javov nie sú práve mojou prednosťou🙈
Testovali sme aj rýchlosť tsunami vĺn :D

Zväčšovač cukríkov :D
Radosť ako malé decko :D
Posledný víkend sme venovali hľadaniu vhodnej sedačky a farieb na maľovanie stien v našom novom byte. Lenže ja sa nejak stále neviem rozhodnúť, či steny ladiť do sivej alebo svetlo-béžovej farby🙉 Budem rada, ak mi v komentároch napíšete, ktorú by ste si zvolili Vy a uľahčíte mi tak rozhodovanie, ďakujem😉
Celú sobotu sme behali po obchodoch a hľadali, vyberali, pozerali, skúmali a rozhodovali sa. Bolo to dosť náročné a dalo nám to zabrať, večer som sa potom cítila unavená akoby som fyzicky makala celý deň.

Po dlhom čase sme boli na hamburger, ale nebol až taký dobrý.

Teraz už určite tušíte, aké fotky nasledujú ... Áno, ako tradične, aj tentokrát pripájam nádherné západy Slnka, ktoré mám možnosť pozorovať z nášho balkóna.

Budem rada, keď mi do komentárov napíšete, aký September ste mali Vy😍😉

Majte sa krásne❤

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára