10. novembra 2017

Photo diary # OKTÓBER 2017 #

AHOJTE 😊
Popri všetkých povinnostiach si niekedy človek ani nestihne uvedomiť, že nás privítal už nový mesiac. Mám pocit, že cez celý mesiac Október ma len niekto bleskurýchle teleportoval a priamo vhodil do Novembra. Niekedy to síce má svoje výhody, že človek stále niečo robí, pretože sa potom nenudí, ale komu nepadne dobre relax a sladké ničnerobenie?!
Keď sa ale spätne obzriem na Október, udialo sa toho pomerne dosť a ja si aj práve vďaka týmto článkom vždy zrekapitulujem predchádzajúci mesiac a pospomínam na všetky zážitky. Bol to veľmi náročný mesiac a preto som veľmi rada, že je už za nami. Pochváľte sa, aký Október ste mali Vy?😘😉

Prvá októbrová sobota sa niesla v kapustovom duchu. Po prvýkrát sme sa totiž zúčastnili festivalu Dni zelá, ktorý sa každoročne koná v Stupave. Očakávala som, že keď ide o "festival kapusty", bude pre návštevníkov dostupných množstvo kapustových jedál od výmyslu sveta, ale bola som mierne sklamaná. Každý druhý stánok ponúkal langoše, lokše, klobásy, kebab, kačacinu, hamburgery a podobne a po kapustových pochúťkach sme museli pomaly pátrať. Kúpili sme si teda aspoň nakladanú kapustu a vyprážané kapustníky, ale aj v tých bolo kapusty dosť málo. Pochutili sme si aspoň na langoši a na úžasných makových párancoch, vychutnali sme si slnečné a teplé počasie a poprechádzali sme sa po Stupave.

Každoročným podujatím, ktoré sa snažíme nevynechať, je aj festival Biela noc, ktorý návštevníkom ponúka niekoľko svetelných inštalácií, vizuálneho umenia, svetelného dizajnu či umeleckých inštalácií, ktoré sú rozmiestnené po meste. Tento rok ma sklamalo zavedenie vstupného, tzv. BN Pass, ktorého zakúpením ste sa dostali na všetky inštalácie. Ale čo bolo ešte horšie, boli hromady, doslova stáda ľudí, ktorí nekoordinovane prechádzali z jednej inštalácie na druhú a kebyže si nedávate pozor, tak Vás snáď aj udúpu. A bola som fakt nahnevaná na nezodpovedných ľudí, ktorí si na takéto masové, hromadné, podujatie zoberú ešte aj psov na vodítkach a malinké bábätká v kočíku, ktorý všade zavadzia (no radšej by som ostala sama doma s dieťaťom, ako sa mordovať s kočíkom v dave a obávať sa, či sa dieťaťu náhodou niečo nestane). Ako ja chápem, že pes je pre niektorých člen rodiny a mamička nenechá bábätko samé doma, ale určite z takého podujatia nič nemajú. Organizácia bola tento rok bohužiaľ nezvládnutá a aj keď sme v meste strávili 5 hodín, videli sme dokopy asi len päť inštalácií, ktoré ale našťastie stáli zato.

Väčšinu mesiaca sme chodili po obchodoch a vyberali odtiene farieb na maľovanie stien v našom novom byte. Nakoniec sme úspešne vybrali, ale výsledok Vám prezradím a ukážem až trošku neskôr😉
Ako sme sa tak jednu teplú slnečnú nedeľu blížili do OBI v Lamači, pozeráme, že parkovisko je totálne plné, tak sme si pomysleli, že či nedávajú v OBI výrobky zadarmo😂 Zrazu rana ako z dela, všetci sa obzreli jedným smerom a to naozaj bola rana z dela. Na lúke pri Krematóriu bola totiž ukážka, rekonštrukcia, bojov z bitky pri Lamači.

Nádherné babie leto sme síce v Októbri viac-menej prepásli, pretože sme boli buď v práci, alebo sme chodili po obchodoch alebo pripravovali a balili veci na sťahovanie. Keď však vidíte, ako je vonku krásne, nejde tomu odolať a nádherné počasie a pestrofarebná jesenná príroda Vás aj tak vytiahne von na prechádzku. Či ide o prechádzku po meste, v lese, v parku či okolo jazera, vždy to padne dobre a je to taká očista od stresov a každodenných povinností. Aj Vás prechádzka v prírode nabíja pozitívnou energiou?

Teší Vás rozdávanie darčekov len tak, pre radosť? Mňa veľmi, a ešte o to viac, keď to človek ocení a raduje sa z neho. Takto som prekvapila aj priateľa a kúpila mu dve vstupenky na koncert skupiny NVMERI, pretože raz spomenul, že by si ich rád vypočul aj naživo. Tak som neváhala a potajomky konala😄. On si koncert veľmi užil, pretože poznal snáď všetky ich pesničky. Ja som nepoznala ani jednu, a do koncertu som dokonca nepoznala ani túto kapelu. Ale musím uznať, že chalani mali zaujímavé vystúpenie, ktoré často doplnili rôznymi spontánnymi nápadmi, nápadité pesničky a svojský hudobný štýl. A bol to prvý koncert, počas ktorého som stála priamo pod pódiom, úplne v prvom rade a úplne v strede. Malo to však aj svoje nevýhody, pretože keď som chcela odfotiť všetkých troch chalanov z NVMERI, musela som to urobiť cez panoramatickú fotku🙈

Priateľ mal v Októbri narodeniny, takže minulý mesiac nemal o darčeky vôbec núdzu😃🎁

Ku koncu mesiaca to u nás vyzeralo ako po výbuchu bomby, pretože sme kvôli sťahovaniu balili všetky naše veci a tak sme ani nevedeli kde čo máme a do ktorej tašky sme to zabalili. Kto zažil sťahovanie vie, že je to mordor a je to veľmi náročná a podľa mňa aj stresujúca činnosť. Musíte všetky zbaliť, rozumne rozdeliť do tašiek alebo krabíc, keramické a sklenené veci zabaliť do papiera a následne všetko vybaľovať a rozmýšľať, kde ich uložíte a rozmiestnite.

Najviac sa teším, keď všetko dokončíme, dozariaďujeme a budeme si náš bytík už len užívať. Aj keď to v našom byte ešte nevyzerá úplne dokonale a všade je ešte milión porozhadzovaných vecí, nie je nič lepšie, ako si uvedomiť, že ste konečne vo svojom. Potom sa zamyslíte a uznáte, že všetka námaha okolo toho stála za to.
Jedna malá momentka z maľovania 
A viete, čo mi bude v starom byte najviac chýbať? Tieto nádherné, krásne, pekné západy Slnka, na ktoré som sa každý večer tešila.

Ale aspoň trošku mi to vynahradia tieto krásne východy Slnka, ktoré vidím z kancelárie v práci.

Na záver Vám trošku narobím chúťky na domáce sushi, šafránové rizoto s lososom a pečené kačacie stehno s kapustou a lokšou, na ktoré sme zašli spolu s rodičmi🍴

Nechcela som, aby začiatok článku vyznel ako nejaké sťažovanie a už vôbec som Vám nechcela znepríjemniť náladu mojimi negatívnymi vetami. Berte to skôr ako moje dojmy, poznatky a názor, ktorý nemusí byť vždy len pozitívny. Veď nič nie je dokonalé a všetko má nielen svoju pozitívnu stránku, ale aj negatívnu.

Chýba Vám babie leto?

Napíšte mi do komentárov, akú peknú vec ste zažili v Októbri a čo Vám najviac vyčarilo úsmev na tvári

Majte sa krásne❤

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára