8. júna 2019

Tip for a trip: LIPTOVSKÝ HRAD 🏰

Ahojte,
kto sa teší letnému počasiu tak ako ja ruku hore✌? Ja som na toto počasie dlho čakala, priam som sa nevedela dočkať, pretože som teplomilný tvor a zima mi nevyhovuje. Tak pevne verím, že teplé a slnečné počasie nám vydrží čo najdlhšie.

Vonku je slnečno, teploty sa pomaly šplhajú k tridsiatkam, na oblohe ani mráčika, no koho by takéto počasie nechalo ľahostajným na to, aby nepodnikol výlet, nešiel sa prejsť do prírody či sa nevydal na turistiku. Nápadov na výlety nikdy nie je dosť a myslím si, že každý z nás ocení tip na skvelý výlet. V dnešnom článku by som Vás aj ja chcela inšpirovať a pripravila som si pre Vás fotky z výletu na Liptovský hrad (Starhrad)🏰.

Našu túru sme začínali z obce Kalameny, od termálneho jazierka, ktoré sa nachádza na konci obce. Pokiaľ prídete autom, môžete zaparkovať na parkovisku, platí sa 1,50 € na deň. V jazierku sa môžete po absolvovaní túry vykúpať, teda skôr si v ňom posedieť a zohriať sa v termálnej vode. Hneď pri jazierku sme odbočili vpravo a vyšli malým kopčekom. Prešli sme krásne zelenou lúkou, na konci ktorej sme si trošku oddýchli a posilnili sa "štartovným prípitkom".

Od lúky sa terén začal mierne zvyšovať, ale nebolo to nič náročné. Na turistickom chodníku sa nemáte kde stratiť, vedie Vás farebné značenie a miestami aj smerové šípky. Celá cesta vedie po kamenistom chodníku. Počas cesty sme obdivovali krásne zelenú prírodu, lesy, stromy a čím vyššie sme stúpali, tým viac sa nám otvárali výhľady na okolie a dokonca sme videli až na Liptovskú Maru.

Najväčšou prekážkou, na ktorú som sa tešila celú túru, je celkom vysoký drevený rebrík, ktorý sme museli prekonať, aby sme sa dostali až na samotný vrchol, na hrad. Rebrík môže byť problémom najmä pre ľudí, ktorí majú panický strach z výšok. Moja mamina sa výšok veľmi bojí, ale s pomocou ocina to zvládla ľavou-zadnou👍.

Po prekonaní rebríka sme sa dostali priamo na Liptovský hrad, teda lepšie povedané, na pozostatky, ktoré z neho zostali. Na informačnej tabuli si môžete prečítať niečo z histórie hradu, v altánku si môžete zahrať drevené "Človeče, nezlob se", chvíľu si oddýchnuť či sa podpísať do kroniky.

Hrad je ideálnym miestom na oddych, relax a posedenie na tráve, pri ktorom sa môžete kochať výhľadmi (ak máte ďalekohľad, odporúčam si ho vziať so sebou). Je tam dokonca aj ohnisko na opekanie.

Nás bohužiaľ z hradu vyhnala blížiaca sa búrka, rýchlo sme pofotili čo sa dalo, zliezli rebríkom a utekali sme sa skryť do najbližšieho lesa. Stihli sme to len tak-tak, ale našťastie nás husté konáre stromov pre dažďom uchránili. Počkali sme, kým prestane pršať, a potom sme sa blatom a šmýkaním po mokrej tráve dostali až k autu. Tam nás už čakala pani, čo vyberala peniaze za parkovné a keďže ráno tam nebola a nevedeli sme, že za parkovanie sa platí, museli sme doplatiť. Ale dalá nám zľavu 0,50 € 😁. 

Výstup na hrad nám trval približne hodinu, ale mali sme aj malú prestávku na pitný režim a stále sme cestou niečo fotili. Ide o nenáročnú túru, počas ktorej takmer celú cestu kráčate rovnakým prevýšením a nečakajú Vás žiadne vysoké prevýšenia. Výstup na hrad zvládnu aj staršie deti, len treba dbať na zvýšenú pozornosť pri rebríku.

Aj napriek nečakanej búrke a dažďu sme si výlet naplno užili, veď s rodinou to inak ani nejde👪💗.

Aké máte plány na víkend?
Chystáte sa niekam k vode, do prírody alebo budete len tak leňošiť?

Majte sa krásne a užite si slnečný víkend ❤

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára