4. mája 2016

Mňamózny koláč z ovsených vločiek

AHOJTE :)

Máte rady ovsené vločky? Ja som ovseným vločkám nejak nikdy nevedela prísť na chuť. Aj keď sú zdravé a telu prospešné, boli pre mňa bez chuti a keďže sú suché, ledva mi liezli dole krkom.
Všetko sa zmenilo asi pred rokom, kedy som ich chuti (našťastie) podľahla a zamilovala som si ich (asi som sa naučila, ako ich správne jesť). Snažím sa ich konzumovať často, či už s jogurtom alebo ako hlavnú prísadu v koláčoch. Stále hľadám nové recepty (ešteže internet je studnicou múdrostí), v ktorých by som vedela využiť ovsené vločky. Mám už niekoľko obľúbených receptov, ktoré stále inovujem a skúšam si ich upraviť podľa seba.

V dnešnom príspevku Vám prinášam moju poslednú upravenú verziu receptu na koláč z ovsených vločiek, zo všetkých mojich pokusov chutí najlepšie.


Na prípravu koláča budeme potrebovať:
  • ovsené vločky
  • 2 banány
  • 2 vajíčka
  • mäkký tvaroh
  • detskú výživu
  • mletú škoricu
  • 1 ČL prášku do pečiva
  • strúhaný kokos
  • Chia semienka
  • kokosový olej na vymazanie plechu

Postup:
1.   Oba banány popučíme vidličkou.
2.   Popučené banány dôkladne zmiešame s vyšľahanými vajíčkami.
3.   Pridáme tvaroh, detskú výživu a ovsené vločky (tak, aby vzniklo mierne husté cesto) a   premiešame.
4.   Do cesta pridáme strúhaný kokos, Chia semienka, mletú škoricu a prášok do pečiva.
Môžete pridať napr. aj kakao, granko alebo džem.
5.   Poriadne premiešame, ak treba, pridáme ešte ovsené vločky.

6.   Ja som do cesta pridala aj na malé kúsky nakrájanú hrušku a kúsky horkej čokolády.
7.   Dáme piecť do vopred vyhriatej rúry na 200° na cca 25-30 minút.



Koláč necháme vychladnúť, nakrájame a pustíme sa do degustácie :)

Možno sa Vám koláč bude zdať suchý, ale je taký lahodný, že sa budete oblizovať až za ušami :)



S jogurtom a čučoriedkami je ešte chutnejší ;)
Dobrú chuť :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára