22. mája 2016

SANDBERG ("Pieskový vrch")

AHOJTE!

Už približne 8 rokov som v Bratislave a celkom som si tu aj zvykla a prispôsobila sa tamojšiemu životnému štýlu. Ale stále sa mi cnie za domovom, mojím rodným mestom Ružomberok. Viete čo mi najviac chýba (samozrejme okrem rodiny)? Príroda, hory, lesy, čerstvý horský vzduch, kľud, ticho ...
V Bratislave sa preto snažím vyhľadávať čo najviac miest, ktoré by mi Ružomberok aspoň trošku pripomínali.
Na internete som asi pred rokom našla odporúčanie na výlet na Sandberg. Dovtedy som o tomto mieste nepočula a ani som nevedela kde to je. Názov mi znel nemecky, tak som si myslela, že je to niekde v Rakúsku. Chcela som vedieť viac a tak som začala hľadať podrobnejšie informácie, a oplatilo sa.
Sandberg ("Pieskový vrch")
Sandberg ("Pieskový vrch")
Sandberg ("Pieskový vrch")
Sandberg ("pieskový vrch") sa nachádza v mestskej časti Devínska Nová Ves, takmer na hranici s Rakúskom. Lokalita Sandberg je súčasťou Národnej prírodnej rezervácie Devínska Kobyla s najvyšším stupňom ochrany. Túto lokalitu sa podarilo objaviť pri ťažbe piesku.
Bolo tu nájdených viacero druhov skamenelín ulitníkov, ježoviek, pozostatky korytnačiek a zuby žralokov.

Viac Vám prezrádzať nebudem, je lepšie keď sa tam pôjdete pozrieť a zažijete atmosféru tohto krásneho miesta na vlastnú kožu :)
Odtlačok skameneliny
Odtlačok skameneliny
Flóra na Sandbergu
Na Sandberg sa pomerne rýchlo dostanete spojmi MHD, najbližšia zastávka k Sandbergu je "Hradištná" (autobusy číslo 20, 21, 22). Treba prejsť na druhú stranu cesty, kúsoček sa vrátiť späť po Eisnerovej ulici a potom odbočiť na Pieskovcovú ulicu. Z Pieskovcovej ulice odbočíte vpravo na Podhorskú ulicu, na ktorej sa nachádza Penzión Helios a maličké "námestie". Pri Penzióne odbočíte smerom nahor na ulicu Slovinec a len pokračujete hore, cestou sa Vám bude pomaly vynárať a približovať Sandberg.

Viac o tejto lokalite sa dozviete prostredníctvom niekoľkých informačných, veľmi pekne spracovaných, tabúľ. 
Je tu viacero možností na turistiku a pekných prechádzok, treba si len vybrať smer a pustiť sa po objavovaní a spoznávaní:)







Lokalita ma očarila natoľko, že sme Sandberg s priateľom navštívili už niekoľkokrát.
Prvýkrát sme tu boli v lete (august 2015), využili sme nádherné počasie a pochodili sme najbližšie okolie Sandbergu. Je tam naozaj nádherne, ticho a pekný výhľad na široké okolie.


Sandberg sme navštívili aj na jeseň (november 2015) a keďže tam často fúka vietor, využili sme to na púšťanie šarkana. Aj na jeseň je Sandberg krásny, a západy Slnka sú ešte krajšie :)
Sandberg na jeseň
Pohľad na Hrad Devín



Západ Slnka

Ak Vás Sandberg prostredníctvom mojich fotiek aspoň trošku zaujal, určite sa tam vyberte na výlet. 
Neoľutujete. 
Na Sandberg sa veľmi rada vraciam, znova a znova.
Je to ideálne miesto na odreagovanie sa, turistiku, prechádzky, ale aj na oddych.

Máte aj Vy nejaké miesto kam sa rady vraciate?

Prajem pekný výlet na Sandberg :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára